Sunday 16 September 2012

13 Tahun Sudah..

13 tahun..apanya yg 13 tuhhh..
13 thn dh bersama SLE..byk pahit getir..suka duka..yg telah ak tempuhi..semua tu jadikan aku seorang yg lebih tabah..sabar..tenang..dlm hadapi setiap masalah yg datang & mendatang..Dan tahu dia kawan ataupon sahabat yg sebenar..Bersyukur apa yg Allah s.w.t telah tetapkn utk aku..mungkin itu bahagian aku..itu ujian buat aku..aku terima dengan redha dan ikhlas..kerana DIA maha mengetahui & DIA adalah sebaik2 perancang utk hambanya..Sesungguhnya tuhan tidak pernah menduga kita melebihi kemampuan kita kn..jd jgn berputus asa..Setiap ujian yg diberi pasti ada jalannya...Insyaallah.."Itu Janji DIA.."

Syukur 13 thn aku blh bertahan dgn SLE with Lupus Nephritis(class 1v)..Yaini kebocoran sedikit pd kidney..tpi jgn risau masih blh berfungsi...Bkn senang nk hadapi semua ni..lagi2 klu dh disahkn sakit utk sepanjang hayat..mmg x blh nk terima kenyataan..tpi aku x penah fikirkn tu semua..Yg penting..yg aku tahu, aku nk sihat..x nk lg asyik masuk wad je..sakit2..keluargalah yg byk beri sokongan dan dorongan pd aku..Mereka Semangat & Jiwa aku..skrg aku dh kuat..dh blh terima kenyataan..& apa pon yg akan dtg nnt..kerana aku nk tgk org yg berada disekeliling aku gembira..mereka nk aku sihat..mesti mereka nk tgk aku happy kn..so..senyumlah,walau keadaan memaksa..kerana senyuman itu akn melegakn sedikit hati yg runsing ni..


2 comments: